ارتقای شاخص رضایت مسافران با حدود دو میلیون بازخورد در فرودگاه های بین المللی کشور

, , ,

ارتقای شاخص رضایت مسافران با حدود دو میلیون بازخورد در فرودگاه های بین المللی کشور

مدیر راهبری مرکز ایمنی و عملیات اضطراری و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی از متوسط شاخص رضایت ۷۳.۳ درصدی مسافران در فرودگاه های بین المللی کشور در هشت ماه سال جاری از حدود دو میلیون بازخورد ثبت شده در سامانه هوشمند و جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی رویال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ مجتبی رنجبر گفت: بنا به اعلام دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی، شاخص رضایت فرودگاه ها با حدود دو میلیون بازخورد ثبت شده توسط مسافران در هشت ماه ابتدایی سال۱۴۰۰ به ۷۳.۳ درصد رسیده است. وی اظهار داشت: این بازخوردها توسط سامانه هوشمند و جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی رویال از ابتدای سال ۱۴۰۰ به طور سراسری در فرودگاه های بین المللی تحت نظارت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و از طریق انواع کنسول های ثبت بازخورد کلیدی، لمسی، دیجیتالی و وب سایتی سامانه مذکور در حال جمع آوری و آنالیز هستند.

رنجبر افزود: این سامانه علاوه بر امکان جمع آوری بازخورد ها و نظرات مسافران قابلیت تحلیل اطلاعات به دست آمده و ارائه انواع گزارش های کاربردی مورد نیاز را داشته و یکی از مهم ترین داده های تحلیلی به دست آمده از آن “شاخص رضایت” است که با توجه به تعداد بازخوردها و ارزش وزنی رضایت در داده های دریافتی از هر بازخورد و به صورت یک عدد ما بین صفر تا ۱۰۰ محاسبه می شود.

به گفته رنجبر، شاخص رضایت و تعداد آرا(بازخوردها) در فروردین ماه سال جاری به ترتیب ۷۲.۳ % و ۲۴۶ هزار و ۴۸ ، در اردیبهشت ماه به ترتیب ۷۶.۴ % با ۱۸۹ هزار ۲۵۰ بازخورد، در خرداد ماه ۷۲.۸ %با ۲۲۵ هزار و ۲۹۶ بازخورد، در تیر ماه ۷۳.۴% با ۲۷۵ هزار و ۷۵۵ بازخورد، در مرداد ماه ۷۲.۵ %با ۱۹۸ هزار و ۷۷۱ بازخورد، در شهریور ماه ۷۵.۲ % یا ۱۷۲ هزار و ۶۹۰، در مهر ماه ۷۲.۵ % با۲۸۵ هزار و ۲۷۹ بازخورد، و در آبان ماه با ۷۲ %با ۲۹۷ هزار و ۸۳۳ بازخورد، حاصل و ثبت شده است.

مدیر راهبری مرکز ایمنی و عملیات اضطراری و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی گفت: به طور کلی تا پایان ۸ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، شاخص رضایت فرودگاه ها ۷۳.۳ %و تعداد کل بازخوردها یک میلیون و ۹۲۰هزار و ۹۲۲ مورد بوده است.

رنجبر خاطرنشان کرد: پایش هوشمند و مستمر کیفیت خدمات فرودگاهی در ماه های آینده نیز همچون گذشته در فرودگاه های بین المللی ادامه خواهد داشت و با توجه به تاکید وزیر محترم راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در جهت بهبود و ارتقاء سطح کیفیت خدمات فرودگاهی، تمامی مدیران و مسئولان در فرودگاه های کشور به طور پیوسته در حال تلاش جهت ارتقاء مستمر شاخص رضایت و ارائه خدمات و سرویسهای شایسته تر به مسافران و مردم عزیز کشورمان خواهد بود.

لینک خبر: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *