معرفی فرودگاه های برتر در کیفیت خدمت رسانی
مدیر راهبری مرکز ایمنی، عملیات اضطراری و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی نتیجه رتبه بندی فرودگاه های کشور در زمینه کیفیت ارایه خدمات فرودگاهی در سه ماه آغازین سال جاری را اعلام کرد.
بهگزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مجتبی رنجبر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر توضیح داد: سامانه پایش رضایتمندی مسافران با هدف بهبود وضعیت خدمت رسانی در فرودگاه های کشور با بهره گیری از انواع کنسول های نصب شده در نقاط مختلف فرودگاه ها از ابتدای سال ۱۴۰۰ به صورت مستمر در حال اجراست. با استفاده از این سامانه، مسافران می توانند در کمترین زمان ممکن، میزان رضایت خود را از سرویس ها و خدمات ارایه شده توسط فرودگاه ها با ذکر دلیل رضایت و یا نارضایتی خود اعلام کنند.
مدیر راهبری مرکز ایمنی، عملیات اضطراری و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی افزود: این مرکز با دریافت آنی داده ها از درگاه ها و کنسول های فرودگاه های سراسر کشور که توسط مسافران اعلام شده است، به تحلیل و تفسیر اطلاعات دریافتی توسط افراد مجرب با استفاده از ابزارها و نرم افزارهای تخصصی می پردازد تا کیفیت خدمات و امکانات ارایه شده توسط فرودگاه ها بررسی و جهت افزایش رضایت مسافران و بهبود شرایط فرودگاهها اقدامات لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه سامانه پایش رضایتمندی مسافران رویال در دو حوزه کیفیت خدمات فرودگاهی و امکانات سالن های فرودگاه به جمع آوری بازخوردهای مسافران میپردازد، گفت: موضوع کیفیت خدمات فرودگاهی در زمینه هایی مانند امکانات سالن های فرودگاه، کیفیت پذیرش مسافر و بار، نحوه برخورد کارکنان، آراستگی و راحتی در فرودگاه، سرویس های اطلاع رسانی پروازی، مدت زمان انتظار پذیرش، نحوه دسترسی به فرودگاه، وضعیت پارکینگ فرودگاه، اقدامات مقابله با شیوع کرونا و غیره مورد ارزیابی مسافران قرار می گیرد. همچنین سامانه رضایت سنجی رویال در حوزه امکانات سالن های فرودگاه به بررسی مواردی از جمله اینترنت، محل شارژ، چرخ دستی و ویلچر، آب آشامیدنی، پخش برنامههای تلویزیونی، محل بازی کودکان، عابر بانک، اتاق سیگار، صندلی انتظار، بسته بندی بار، غرفه های فروشگاهی، رستوران و فست فود، نمازخانه، سرویس های بهداشتی و غیره می پردازد.
به گفته رنجبر در حوزه کیفیت خدمات فرودگاهی، موفق ترین فرودگاه ها از نظر امکانات سالن های ترمینال، مهرآباد، اصفهان و مشهد بوده اند و فرودگاه های برتر از نظر کیفیت پذیرش بار/ مسافر، تبریز، مهرآباد، زاهدان، از نظر نحوه برخورد کارکنان، اصفهان، اهواز و یزد، از نظر آراستگی و راحتی در فرودگاه، مشهد، مهرآباد، بندرعباس، از لحاظ زمان انتظار پذیرش، شیراز، اهواز، زاهدان، از لحاظ سرویس های اطلاع رسانی، مهرآباد، تبریز و مشهد و از نظر وضعیت پارکینگ فرودگاه، تبریز، شیراز و بندرعباس، از لحاظ نحوه دسترسی به فرودگاه شامل اصفهان، یزد و شیراز و اقدامات مقابله با شیوع کرونا شامل مهرآباد، بندرعباس و اهواز بوده اند.
وی همچنین گفت: در حوزه امکانات سالن های فرودگاه از نظر دسترسی به اینترنت فرودگاه های اصفهان، مهرآباد و مشهد، از لحاظ محل شارژ تلفن همراه، مهرآباد، اهواز و تبریز، از نظر چرخ دستی و ویلچر فرودگاه های شیراز، مشهد و مهرآباد، از نظر صندلی انتظار، تبریز، زاهدان و بندرعباس، از نظر پخش برنامه های تلویزیونی، فرودگاه های مهرآباد، یزد و تبریز، از لحاظ آب آشامیدنی فرودگاه های یزد، شیراز و اصفهان، عابر بانک، فرودگاه های اصفهان، بندرعباس و مهرآباد، از نظر بسته بندی بار فرودگاه های مشهد، زاهدان و اهواز، غرفه های فروشگاهی، فرودگاه های تبریز، زاهدان و شیراز، از نظر رستوران و فست فود فرودگاه های مهرآباد، اهواز و بندرعباس، نمازخانه شامل فرودگاه های مشهد، یزد و اصفهان و از نظر سرویس های بهداشتی نیز فرودگاه های مهرآباد، شیراز و مشهد رتبه برتر را کسب کرده اند.
رنجبر تصریح کرد: فرآیندهای نظارتی طی ماه های آتی نیز در فرودگاه های کشور به ویژه مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز، بندرعباس، یزد و زاهدان به صورت مستمر انجام خواهد شد.
لینک: وزارت راه و شهرسازی
دیدگاه خود را ثبت کنید